سه ماه تعطیلی در پیش را چیکار کنیم ( باهوش ها بخونن)

تعرفه تبلیغات در سایت

میزکار کاربری

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

ابربرچسب ها

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

به غیر از كنكوریها، تقریبا بیشتر جوانهای درگیر با مقوله امتحانات سه ماه تعطیلی شان را شروع كرده اند. كنكوریها هم تا چند روز دیگر به آنان می پیوندند و جمع كامل می شود. خب حالا بعد از یك هفته كه به آخیش گفتن و رها سازی انرژی می گذرد، سؤال اساسی این است: سه ماه تعطیلی شد، حالا چه كار كنیم؟
یك عده خودشان را راحت كرده اند و تصمیم شان را هم گرفته اند كه تابستان را با سریالهای تلویزیون و خواب تا لنگ ظهر پركنند. یك عده هم مخ شان شروع كرده به برنامه سازی و فكر كردن برای بهره وری از این اوقات.
به هر حال هر كدام كه باشید، می توانید بروید سر یخچال و یك آبمیوه ای، میوه ای، دوغی، یا در صورت كمبود امكانات، آب خنكی برای خودتان بریزید و برگردید ادامه مطلب را بخوانید.

 

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 3388 نظرات() تاریخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت : 17:17

با سلام خدمت دوستای گل یه چند روزی  بود که داخل نت دنبال یک متن مفید و مختصر میگشتم که هم شما راحت بخونیدش واینکه خسته نباشید لطفا وخواهشا این متنو بخونید تا درامتحانات رتبه خودر شعب کلاس های خود به دست اورید وبا دست پر سال تحصیلی رو به پایان برسانید باتشکر ( علی طرازی ) نویسنده افتخاری سایت

بارها شنیده ایم كه دانش آموز یا دانشجویی می گوید : ( دیگرحال و حوصله خواندن این كتاب را ندارم ) و یا (۱۰ بار خواندم و تكرار كردم ولی بازهم یاد نگرفتم) در این موارد مشكل چیست ؟ آیا بایددهها بار درس راتكراركردتا یادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنین باشد ، مطالعه كاری سخت و طاقت فرسا است . اما چنین نیست. واقعیت آن است كه این گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یكدیگر دارند، تا جایی كه می توان این دو را لازم و ملزوم یكدیگر دانست. برای اینكه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:
▪ زمان مطالعه را كاهش میدهد.
▪ میزان یادگیری را افزایش میدهد .
▪ مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می كند.
▪ بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد.
برای داشتن مطالعه ای فعال وپویا نوشتن نكات مهم درحین خواندن ضروری است تابرای مرورمطالب،دوباره كتاب رانخوانده ودر زمانی كوتاه ازروی یادداشتهای خودمطالب رامرور كرد . یادداشت برداری ، بخشی مهم و حساس از مطالعه است كه باید به آن توجهی خاص داشت . چون موفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد كرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را كاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یك علت مهم فراموشی است.
▪ شش روش مطالعه : خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درك صحیح مطالب استفاده كرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را یادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همه جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام نیاز ، خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روی نوشته ها مرور كرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .
▪ خط كشیدن زیر نكات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش كاملی برای مطالعه نیست چرا كه در این روش بعضی از افراد بجای آنكه تمركز و توجه بروی یادگیری و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشیدن زیر نكات مهم می گردد .حداقل روش صحیح خط كشیدن زیر نكات مهم به این صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زیر نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب بدنبال نكات مهم بگردند تا زیر آن را خط بكشند
▪ حاشیه نویسی :این روش نسبت بدو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی كامل برای درك عمیق مطالب و خواندن كتب درسی نیست ولی می تواند برای یادگیری مطالبی كه از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.
▪ خلاصه نویسی : در این روش شما مطالب را میخوانید و آنچه را كه درك كرده اید بصورت خلاصه بروی دفتری یادداشت می كنید كه این روش برای مطالعه مناسب است و از روشهای قبلی بهتر می باشد چرا كه در این روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را یادداشت می كنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست
كلید برداری :كلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نكات مهم است . در این روش شما بعد از درك مطالب ، بصورت كلیدی نكات مهم را یادداشت می كنید و در واقع كلمه كلیدی كوتاهترین، راحتترین ،بهترین وپرمعنی ترین كلمه ای است كه با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می شود .
خلاقیت و طرح شبكه ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا" فراگیری مطالب درسی است .در این روش شما مطالب را میخوانید بعد از درك حقیقی آنها نكات مهم را به زبان خودتان و بصورت كلیدی یادداشت می كنید و سپس كلمات كلیدی را بروی طرح شبكه ای مغز می نویسد ( در واقع نوشته های خود را به بهترین شكل ممكن سازماندهی می كنید و نكات اصلی و فرعی را مشخص می كنید)تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی كتاب ، فقط به طرح شبكه ای مراجعه كرده وبا دیدن كلمات كلیدی نوشته شده بروی طرح شبكه ای مغز ، آنها را خیلی سریع مرور كنید . این روش درصد موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش میدهد و درس خواندن را بسیار آسان می كند. و بازده مطالعه را افزایش میدهد

منبع : دهکده 789

پیغام مدیر سایت (یوسف عطامحمدی) : باتشکر فراوان از نویسنده فعال ما علی طرازی

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , , بازدید : 3016 نظرات() تاریخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت : 6:47
حکایت 3

دزدي به خانه پارسائي درآمد چندان كه جُست، چيزي نيافت. دلتنگ شد. پارسا خبر شد. گِليمي كه در آن خُفتِه بود برداشت و در راه دزد انداخت تا محروم نشود.

شنيدم كه مردانِ راهِ خداي          دل دشمنــان را نكــردنـد تنـگ
تُرا كِي ميسر شود اين مَقام       كه بادوستانت خلاف است وجنگ؟

نویسنده : دسته : متفرقه , حکایات , , بازدید : 1360 نظرات() تاریخ : یک شنبه 8 فروردين 1395 ساعت : 16:39
حکایت 2

زاهدی مهمان پادشاهی بود. چون به طعام بنشستند، کم‌تر از آن خُورد که ارادت او بود و چون به نماز برخاستند، بیش از آن کرد که عادت او، تا ظَنِّ صلاحیت در حق او زیادت کنند.

ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی!         کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است

چون به مقام(خانه) خویش آمد، سفره خواست تا تناولی کند. پسری صاحب فِراست داشت؛ گفت: ای پدر! باری، به مجلس سلطان طعام نخوردی؟ گفت: در نظر ایشان چیزی نخوردم که به کار آید. گفت: نماز را هم قضا کن که چیزی نکردی که به کار آید.

گلستان سعدی

نویسنده : دسته : متفرقه , حکایات , , بازدید : 1329 نظرات() تاریخ : یک شنبه 8 فروردين 1395 ساعت : 16:37
حکایت 1

حکايت است که پادشاهي از وزيرش پرسيد:

بگو خداوندي که تو مي پرستي، چه مي خورد، چه مي پوشد و چه کار مي کند و اگر تا فردا جواب مرا ندهی، از وزارت عزل مي گردي.

وزير سر در گريبان به خانه رفت.

وي را غلامي بود که وقتي او را در اين حال ديد، داستان را جویا شد و او حکايت بازگو کرد.

غلام خنديد و گفت: اي وزير عزيز! اين سؤال که جوابي آسان دارد.

وزير با تعجب گفت: يعني تو آن را مي داني؟ پس برايم بازگو.

– اول آنکه خدا چه مي خورد؟

– غم بندگانش را؛ که مي فرمايد: من شما را براي بهشت و قرب خود آفريدم؛ چرا دوزخ را بر مي گزينيد؟

– آفرين غلام دانا.

– خدا چه مي پوشد؟

– رازها و گناه هاي بندگانش را.

– مرحبا اي غلام.

وزير که ذوق زده شده بود، سؤال سوم را فراموش کرد و با شتاب به دربار رفت و به پادشاه بازگو کرد؛ ولي باز در سؤال سوم درماند. رخصتي گرفت و شتابان به جانب غلام رفت و سومين را پرسيد.

غلام گفت: براي سومين پاسخ بايد کاري کني.

– چه کاري؟

– رداي وزارت را بر من بپوشاني و رداي مرا بپوشي و مرا بر اسبت سوار کرده و افسار به دست، به درگاه شاه ببري تا پاسخ را باز گويم.

وزير که چاره اي ديگر نديد، قبول کرد و با آن حال به دربار حاضر شدند.

پادشاه با تعجب از اين حال پرسيد: اي وزير! اين چه حالي است تو را؟

و غلام آنگاه پاسخ داد که اين همان کار خداست که وزيري را در خلعت غلام و غلامي را در خلعت وزيري حاضر نمايد.

پادشاه از درايت غلام خوشنود شد و بسيار پاداشش داد و او را وزير دست راست خود گردانید.لبخند

نویسنده : دسته : متفرقه , حکایات , , بازدید : 1324 نظرات() تاریخ : یک شنبه 8 فروردين 1395 ساعت : 16:33

سخت ترین مسئله ی ریاضی جهان

پرتقال فروشی که ظاهرا ساده لوح به نظر می رسید همسایه جدید خود را که اتفاقا معلم ریاضی بود به شام دعوت کرد. پرتقال فروش و همسرش به استقبال معلم رفتند. معلم از پرتقال فروش پرسید: بچه هایتان کجا هستند؟ پرتقال فروش گفت: مشغول بازی هستند. معلم پرسید: چند فرزند داری و چند ساله هستند؟ پرتقال فروش گفت: 3پسر دارم که حاصل ضرب سن آنها 72 است و مجموع سنشان با پلاک جلوی خانه مان برابر است. معلم که شوکه شده بود به در خانه رفت و شماره ان را نگاه کرد. ان گاه بازگشت و گفت: مسأله ای مبهم است.پرتقال فروش گفت: حق با شماست بزرگترین پسرم به دوچرخه سواری خیلی علاقه دارد.سن هر3 پسر پرتقال فروش  را به دست آورید.

نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1343 نظرات() تاریخ : شنبه 7 فروردين 1395 ساعت : 10:49
چرا موقع مطالعه خوابمان می گیرد؟

چرا موقع مطالعه خوابمان می گیرد؟

خوابیدن یک فرایند طبیعی است که در فاصله های زمانی خاص رخ می دهد و خواب بهترین راه برای استراحت بدن است. اما مهم است که واقعیت هایی مانند کجا بخوابیم، چه مدت بخوابیم و چه وقت بخوابیم را در نظر بگیریم.

 

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1367 نظرات() تاریخ : شنبه 7 فروردين 1395 ساعت : 10:43
چگونه در امتحان موفق شويم؟

¤ قبل از شروع امتحان تعداد ساعات و يا روز قبل از شروع امتحان را محاسبه كنيد و تعداد صفحات كتاب را تقسيم بندي كرده و به نوبت به مطالعه و مرور هر قسمت بپردازيد.
¤ برنامه ريزي براي دروس مشكل تر و آنهايي كه از آن نمره كمتري كسب كرده ايم مهمتر است تا كتاب ها و امتحانات آسانتر.

 

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1426 نظرات() تاریخ : شنبه 7 فروردين 1395 ساعت : 10:37

 

ا

 

 

 

 

 

 

 

ایا درس خواندن برای شما مشکل است؟ به ادامه مطلب بروید

 

 

 

 

Image result for ‫درس خواندن سخت است‬‎

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1387 نظرات() تاریخ : جمعه 21 اسفند 1394 ساعت : 22:4

 روزهای ابتدایی نوروز به پایان رسیده است و دیگر بهانه هایی مانند مهمان داریم و ... کارایی ندارد. بسیاری از دید و بازدیدهای عید به پایان رسیده است و حال زمان آن است تا با یک برنامه درست کمی هم به کتاب های درسی نگاه کنیم که مدت هاست در کتابخانه در حال خاک خوردن هستند. 

آن هایی که کنکور دارند که امسال اصلا عید برای آن ها نباید معنایی داشته باشد چرا که بهترین زمان برای پیشی گرفتن از رقیبان همین روزهای نوروز است اما دانش آموزانی که در مقاطع مختلف تحصیل میکنند این چند روز را حسابی خوش گذرانده اند و هیچ کاری هم با درس نداشتند ولی از بخش دوم نوروز باید به دقت استفاده شود. 

برای آن دسته از دانش آموزانی که هنوز کاری برای درس هایشان انجام نداده اند امروز هم برای شروع شاید کمی دیر شده باشد اما خیلی دیر نیست و می توان بسیاری از درس ها را کامل مرور کرد. نکاتی که دانش آموزان برای داشتن یک نوروزی تحصیلی باید رعایت کنند را در ادامه با هم مرور می کنیم :

نکات درسی و آموزشی

اول از همه این نکته را به خودتان گوش زد کنید که درس خواندن در این ایام می تواند شما را نسبت به دیگر رقیبان جلو بیاندازد. پس اگر قصد دارید رتبه های خوب در کنکور و یا معدل بالا در مدرسه داشته باشید نوروز را بهینه استفاده کنید.

** زمان برای بازی و سرگرمی و مسافرت بسیار است. دوستان شما در حال سفر هستند ولی شما با دوره کردن درس های گذشته که اولین گام در آماده شدن برای بخش پایانی سال است می توانید آن ها را کاملا از گردانه رقابت خارج کنید. 

** اولین نکته ای که باید در برنامه ها وجود داشته باشد نگاهی به درس هایی است که تا به اینجای سال خوانده اید. آخرین مباحث هر درس را کمی دوره کنید تا درس ها یاداوری شوند. 

** پس از دوره کردن دروس به سراغ درس های جدید بروید. مهم نیست که به شما درس داده نشده است کمی جلوتر از مدرسه پیش بروید و درس را بیاموزید این باعث می شود تا در مدرسه و هنگام آموزش آن درس بیشتر در ذهن شما حک شود.

** برای کنکوری ها توصیه می شود ایام نوروز به جمع بندی دروس سال چهارم اختصاص یابد. در این دوره می توان به رفع اشکلات مربوط به دروس سال چهارم پرداخت و با جمع بندی دروس برای مرحله آخر که مرور همه ی سر فصل ها می باشد آماده شد.

** برخی از موسسات برنامه هایی را برای ایام نوروز تدارک می بینند که شرکت در آن ها به دانش آموزانی که نمی توانند جلوی تفریح کردنشان را بگیرند توصیه می شود. به این کلاس ها زنگ بزنید و اگر همچنان ثبت نام می کنند حتما در کلاس آن ها شرکت کنید. 

** برنامه درسی گامی موثر در داشتن یک نوروز تحصیلی است. به صورت هفتگی و روزانه برنامه خود را تنظیم کنید تا بتوانید از تمام ساعات بیکاری نوروز استفاده کنید. از هر برنامه چند نسخه تهیه کنید و در نقاطی که بیشتر رفت و آمد دارید بچسبانید این باعث می شود تا بیشتر حواستان به برنامه درسی باشد. 

نکاتی برای استراحت میان درس

**اگر بعد از چند جلسه مطالعه احساس کرديد که چشمان شما خسته شده اند به آن ها استراحت بدهيد زيرا با چشم خسته نمي توانيد مطالعه کنيد و بیشتر درس های گذشته را نیز فراموش خواهید کرد. 

** ابتدا آرنج هاي خود را روي ميز قرار دهيد ؛ انگشتان و کف دست خود را طوري جمع کنيد که حالت يک فنجان و يا پياله در هر دو دست شما ايجاد شود، حال چشم ها را ببنديد و کمی به چیزی غیر از درس فکر کنید. 

** دقت داشته باشید که هنگام استراحت میان درس نباید خیلی به چشمان و یا دست ها فشار وارد کنید. کشیدن و یا ضربه زدن به عضلات هیچگاه نمی تواند خستگی را از بدن شما خارج کند.  

 موفق و موید باشید*** نویسنده افتخاری وبسایت : علی طرازی

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1267 نظرات() تاریخ : جمعه 21 اسفند 1394 ساعت : 21:52

میپل نرم افزار بسیار قدرتمندی برای انواع مختلف محاسبات ریاضی از مقدماتی تا پیشرفته است. میپل قادر است کلیه محاسبات ریاضی را از اعمال چهارگانه، توان و ریشه گرفتن، محاسبه فاکتوریل اعداد، محاسبات ساده و پیشرفته مثلثاتی و لگاریتمی و غیره گرفته تا محاسبه حد، مشتق و انتگرال توابع، رسم توابع دو بعدی و سه بعدی، انواع محاسبات ماتریسی و حل معادلات معمولی و دیفرانسیلی انجام دهد. بنابراین دانش آموزان و دانشجویان برای درک مفاهیم علمی و ریاضیدانان حرفه ای و مهندسین برای کارهای تحقیقی و کاربردی می توانند از آن استفاده کنند.
لازم به ذکر است که این نرم افزار به وسیله گروه تحقیقاتی دانشگاههای "واترلو" و "درکسل" و نیز موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در زوریخ در دهه ۱۹۸۰ میلادی توسعه یافت.
Maple یک مفسر، برای زبان برنامه نویسی پویا است، به طور معمول،عبارات جبری و عبارات منطق در حافظه کامپیوتر، ذخیره می شوند و پس از آن بوسیله این نرم افزار پردازش شده و حل میگردند. از این نرم افزار در حل مسایل مختلف ریاضی از قبیل هندسه، حساب و … استفاده می شود.

                                                                               برای دانلود این نرم افزار کاربردی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید....

 

نویسنده : دسته : متفرقه , نرم افزار های درسی و علمی , , بازدید : 1289 نظرات() تاریخ : پنج شنبه 22 بهمن 1394 ساعت : 21:5

دانلود GeoGebra v5-0-82-0 - نرم افزار ترسیم اشکال هندسی

 نرم افزار Geogebra محصول تیم متخصص با پشتیبانی دانشگاه سالزبورگ اتریش و سرپرستی مارکوس هوهن وارتر است که برای ترسیم اشکال هندسی به کار میرود. نرم افزار پوشش نسبتاً جامعی به مباحث حساب، جبر و هندسه فراهم کرده است. در برنامه محیط ترسیم اشکال هندسی، محیط ورود فرمان های ریاضی و ناحیه اطلاعات جبری در نظر گرفته شده است. خروجی جاوا اپلت این نرم افزار بدون نقص به همراه گزینه های فراوانی است که طراح آموزشی را قادر به تولید طرح درس های تعاملی با کیفیت بالا می کند. نرم افزار GeoGebra در مقایسه با دیگر نرم افزارها از لحاظ توانمندی های ترسیمی، ظاهر، وسعت عمل، محتوای آموزشی برای معلمین و دانش آموزان، ارتباط با کاربران، خروجی جاوا و بروز بودن مناسب ترین نرم افزار محسوب می شود.

برای دانلود نرم افزار به ادامه مطلب بروید.

 

نویسنده : دسته : متفرقه , نرم افزار های درسی و علمی , , بازدید : 1308 نظرات() تاریخ : پنج شنبه 22 بهمن 1394 ساعت : 21:2

سر آغاز هر نامه نام خداست

که بی نام او نامه یکسر خطاست

کتاب 2500 پرسش چهار گزینه ای ریاضی نهم

قابل استفاده دانش آموزان خوب کلیه مدارس

و دانش آموزان مدارس تیزهوشان و نمونه

برای آمادگی آزمون مدارس تیزهوشان

و آزمون مدارس نمونه و المپیادها

فصل مجموعه ها

برای دانلود کتاب به ادامه مطلب بروید

منبع: math-home.ir

نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1602 نظرات() تاریخ : پنج شنبه 22 بهمن 1394 ساعت : 21:0

ما با غروب خورشید، شما با طلوع/ ما با جغدها، شما با کبوترها/ ما وقتی همه خوابند، شما وقتی همه بیدارند/ ما...
در همه جای دنیا درسخوانها دو دستهاند یا عادت دارند شب درس بخوانند یا روز. شما از کدام دستهاید، روز یا شب؟ تفاوتی بین این دو دسته هست که به آن نگاهی میاندازیم.

تفاوتی بین ما

با دوستان زیادی درباره‌ی درس‌خواندن در شب یا روز صحبت کردیم. بیش‌تر آن‌ها دوست دارند شب درس بخوانند. جمع‌بندی گفته‌های آن‌ها رامی‌خوانید.

شب:

 وقتی درس را می‌گذاریم برای روز و ساعت را برای اول صبح کوک می‌کنیم اولاً که به سختی بیدار می‌شویم، هرچه‌قدر که شب زود بخوابیم باز هم صبح دیر بیدار می‌شویم. اگر روز امتحان نباشد هی وقت تلف می‌کنیم تا زمان تمام می‌شود و  اگر روز امتحان باشد از این که ساعت امتحان نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود هول می‌شویم. تازه  وقتی درس را برای صبح می‌گذاریم شب هم به راحتی نمی‌توانیم بخوابیم. اصلاً شب بهتر است. راحت تر می‌توانیم درس بخوانیم.

روز:

ما با بیدار شدن مشکلی نداریم. اصلاً شب درس را نمی فهمیم. وقتی شب به کتاب نگاه می‌کنیم خوابمان می‌گیرد. صبح زود درس را بهتر می‌فهمیم. بعد کمی استراحت می‌کنیم و می‌خوابیم و  دوباره بعد از خوردن ناهار شروع می‌کنیم و چون قبل از آن خوابیده‌ایم، خیلی سر‌حال درس می‌خوانیم.

شب باید ذهن بخوابد. حالا  خوب است بخوانید: زمانی برای خواب ذهن.

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1412 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 23 دی 1394 ساعت : 11:38

1-       مهمترین رکن تقویت حافظه و حفظ ، کاهش ورودیهای ناهنجار و بیفایده و اضافه به سیستم مغزی است. تا میتوانیدنگاه کردن به تلویزیون، رادیو گوش کردن، خواندن روزنامه و مجلات را کاهش دهید.

2-       خوردن کندر- مصطکی(به قدر یک نخود با غذاها) سودمند است.

3-       حنا بر سر گذاشتن(ولو مقدار کم و فقط ملاج) بسیاری مجرب است.

4-       فرمول تجربه شده: صبح ناشنا21 عدد-مویز- ظهر قبل و بعد از غذا، عرق استخوندوس یا چای استخوندوس، شب همراه شام 14-7 عدد زیتون شربت عسل.

5-       ذکر صلوات هر چه بیشتر و ر هر ساعت و هر جا و هر شرایطی، به طور اعجاب آوری حضور ذهن و تیزی ذهن و حافظه می دهد علی الخصوص این ذکر که برکات بیشمار دارد(الهم صل علی محمد و آلف محمد و صل علی جمیع الانبیاء و المرسلین) 40 مرتبه قبل خواب.

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1331 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 23 دی 1394 ساعت : 11:34

دانلود کنید که خیلی خوبه

نویسنده دهکده 789 : علی طرازی

 

نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1405 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 23 دی 1394 ساعت : 11:24

اين مساله رو انشتين تو قرن نوزده مطرح کرده و گفته 98 درصد مردم دنيا قادر به حل اون نيستند.

ممکنه ظاهر مساله خسته کننده باشه ولي در باطن اينطور نيست.

سعي کنين حتما حلش کنين ببينين چقدر استنتاجتون قويه.....

مساله:

1- در يک خيابون 5 خونه وجود داره که با پنج رنگ متفاوت رنگ شدن.

2- تو هر خونه يه نفر با مليت متفاوت با بقيه زندگي ميکنه.

3- هر کدوم از 5 صابخونه يه نوشيدني متفاوت, يه مارک سيگار متفاوت دوست داره

و يه حيوون متفاوت تو خونه نگهداري ميکنه

سوال اينه که کي تو خونه ماهي نگهداري ميکنه با اين شرطها که:

1- انگليسه خونه اش قرمزه

2- سوئديه تو خونه سگ نگه ميداره

3- دانمارکيه چاي دوست داره

4- خونه سبز رنگ سمت چپ خونه سفيده

5- صاحب خونه ي سبز رنگ قهوه دوست داره

6- کسي که سيگار پالمال ميکشه پرنده نگهداري ميکنه

7- صاحب خونه زرد رنگ سيگار دانهيل ميکشه

8- مردي که تو خونه وسطي زندگي ميکنه شير دوست داره از نوشيدني ها(نه حيوونا)

9- نروژيه تو اولين خونه زندگي ميکنه

10- مردي که بلندز ميکشه همسايه اونيه که گربه نگهداري ميکنه

11- مردي که اسب نگهداري ميکنه همسايه مرديه که دانهيل ميکشه

12- مردي که بلو مستر ميکشه ماءالشعير دوست داره

13- آلمانيه سيگار پرنس ميکشه

14- نروژيه همسايه اونيه که خونه اش آبيه

15- مردي که بلندز ميکشه همسايه اي داره که آب دوست داره بين نوشيدنيها.

 

////////////////////*-------*******************/////////////////////

جواب در ادامه مطلب

نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1272 نظرات() تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394 ساعت : 14:13

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

نویسنده : دسته : متفرقه , فیلم ها و عکس های علمی . دیدنی و جالب , , بازدید : 1666 نظرات() تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394 ساعت : 14:33
نکات مهمی که باید برای امتحان بدانیم

نکات مهمی که باید برای امتحان بدانیم

بدون شک، امتحان عاری از اضطراب و استرس نیست اما نحوه عملکرد فرد و چگونگی برخورد و کنار آمدن وی با شرایط امتحان می‌تواند در کاهش یا افزایش دلهره ناشی از امتحان موثر باشد، هر چند بحث پیرامون عادات صحیح و غلط در برخورد با شرایط امتحان، نیازمند رجوع به عناوین مطرح شده پیشین اعم از برنامه‌ریزی مدون، فعالیت‌های هدفمند، افزایش تمرکز و حافظه، روش‌های صحیح مطالعه و ... می‌باشد

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1746 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394 ساعت : 17:31

سلام

ما تصمیم گرفتیم یک پست مختلف بگذاریم

در زیر جدولی است که طرز درست و نادرست تلفظ کلمات عربی را در هنگام نماز نوشته

اگر در نماز اشتباه این کلمات را تلفظ کنید معنای آن ها تغییر میکند

و نماز باطل میشود.

کلمات عربی که اگر صحیح ادا نشود ، معنای آنها تغییر میکند

حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :

 

اولین وظیفه ای که در قیامت از آن سوال خواهد شد نماز است.

 
معنای درست کلمات                     معنای کلماتی که غلط اداء می شوند
 
الرحمن الرحیم بخشنده و مهربان الرهمان الرهیم     مرهم گذار                             
الحمد الله           ستایش مخصوص خداست        الهمد                        هلاکت و خاموشی      
العالَمین(لام دوم مفتوح)       جهانیان العالِمین(لام دوم مکسور)
المین
دانشمندان                      
درد کشندگان           
نعبد عبادت می کنیم         
نئبد               همیشه می مانیم
نستعین    یاری می جوییم        نستئین طلب وقت می کنیم                         
مستقیم راست مستغیم طلب ابری شدن آسمان و...کننده
انعمت                           نعمت داده ای انئمت ناله ضعیف در آوردی
المغضوب غضب شده المقضوب شاخه بریده شده
الضالّین(لام دوم مشدد)    گمراهان           ظالین
ذالین
زالین
سایه کنندگان
خوار کنندگان
به زلزله در افتگان
قل بگو غل بگیر و هلاک کن
احد یگانه اهد زمین گود
صمد بی نیاز سمد
ثمد
ایستاده متحیر
آب باران نامطبوع مانده از زمستان
سبحان منره می دانیم سبهان عقل او را به خاطر پیریش می گیریم
عظیم بزرگ عزیم
ازیم
اراده کننده
سختی و یا قحطی
علی بر اّلا آگاه باش
بحمده به ستایش او مشغولم بهمده به هلاک کردن او مشغولم
حمده شتایش کرد او را همده خفه کرد او را - به خاموش کردن وادارش کرد
صلّ درود فرصت سل شمشیر بکش -  به بیماری سل مبتلا کن
محّمد ستوده شده مهمد هلاک شده - خفه شده
صالحین شایستگان سالحین غائط کنندگان
نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1572 نظرات() تاریخ : سه شنبه 10 آذر 1394 ساعت : 20:4

در دنیا، عجایب زیادی وجود دارند، تعدادی از آنها را جمع آوری و بر اطلاعات عمومی شما بیفزایند.

آیا میدانید با هوش ترین زن دنیا ۵ فوق لیسانس دارد و ضریب هوشی او ۲۰۰ است و دنبال کار است

ایا میدانید اولین فردی که در اروپا اقامت گرفت یک زن ایرانی بود و بعد مساله اقامت خارجی ها مطرح شد
ایا میدانید ایرانیان در انگلیس ثروتمندترین قشر جامعه هستند حتی ثروتمندتر از ملکه الیزابت
ایا میدانید ایرانیان در آمریکا فرهیخته ترین افراد جامعه آمریکا هستند



نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1177 نظرات() تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394 ساعت : 15:6

کسی که بتونه اینو جواب بده واقعا باهوشهآرام

10 تا جعبه قند داریم هر جعبه از 1000 حبه قند تشکیل شده وزن هر حبه قند 10 گرمه.این وضعیت تو همه جعبه ها همین طوریه ولی فقط یکی از جعبه ها حبه هایی با وزن 9 گرم داره.یه ترازو داریم که یه بار مصرفه. یعنی فقط میشه یه بار با اون وزن کرد و بعد از اون دیگه از کار می افته.می خوایم با استفاده از این ترازو و تنها با یک بار وزن بفهمیم کدوم جعبه وزن کمتری داره.حالا چیکار کنیم؟ لبخند

جواب رو لطفا تو نظرات بذارین

نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1353 نظرات() تاریخ : پنج شنبه 21 آبان 1394 ساعت : 20:37

چاره ترک خوردن لبها  صبح و ظهر و شب امتحان چه بخوریم؟

این مطلب برای دانش آموزان و دانشجویان عزیز قرار داده شده است

 

می‌خواهید خواب آلود نباشید؟

صبح امتحان چی بخوریم؟

ظهر امتحان چی بخوریم؟

شب امتحان چی بخوریم؟

 

 

 

 

نویسنده : دسته : متفرقه , مشاوره وراه های درست زندگی , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1534 نظرات() تاریخ : شنبه 16 آبان 1394 ساعت : 18:46

 

لطفا ابتدا سوالات را پاسخ دهيد و سپس جواب ها رو ببينين ....
خودتون رو هم گول نزنيد...
 
 
اما سئوالات !!
 
مسئله 1-فرض کنيد راننده يک اتوبوس برقي هستيد. در ايستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس مي شوند ، در ايستگاه دوم 3 نفر بيرون مي روند و پنج نفر وارد مي شوند . راننده چند سال دارد ؟

مسئله 2- پنج کلاغ روي درختي نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روي درخت باقي مي ماند؟

مسئله 3- چه تعداد از هر نوع حيوان به داخل کشتي موسي برده شد ؟

مسئله 4- شيب يک طرفِ پشت بام شيرواني، شصت درجه است و طرف ديگر 30 درجه. اردکي روي اين پشت بام تخم گذاشته که تخمش در کمتر از 2 ثانيه به زمين مي رسد. تخم مرغ از کدام سمت پرت شده است؟

مسئله 5- هواپيمايي از ايران به سمت ترکيه در حرکت است و در مرز اين دو سقوط مي کند، بازمانده ها را کجا دفن مي کنند؟

مسئله 6-  من دو سکه به شما مي دهم که مجموعش 30 تومان مي شود. اما يکي از آنها نبايد 25 توماني باشد . چطور ؟
 
 
جواب در ادامه مطلب
نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1315 نظرات() تاریخ : جمعه 15 آبان 1394 ساعت : 11:45

تست هوش   آرام    جواب رو نمیزارم تا خودت بگی چشمکخندهآرام

شکل زیر ، چهار سالن A ,B ,C , D در یک نمایشگاه را نشان می دهد که دو سالن مطابق شکل ، دو در و دو سالن دیگر ، دارای تنها یک در می باشند هرکدام از این سالن ها مربوط به یکی از موارد پوشاک ، صنایع دستی ، مواد غذایی و لوازم خانگی می باشند اطلاعات و محدودیت های زیر موجود است

سالن لوازم خانگی دو در دارد

سالن صنایع دستی یا یک در دارد یا C  است

سالن B  مربوط به پوشاک نمی باشد

سالن های پوشاک و مواد غذایی در روبه روی یکدیگر ندارند

 

 

1-      اگر سالن پوشاک تنها یک در داشته باشد کدام مورد لزوما صحیح است

الف ) سالن های پوشاک و لوازم خانگی در روبه روی هم ندارند

ب ) سالن های صنایع دستی و لوزم خانگی در  روبه روی هم دارند 

ج ) سالن های لوازم خانگی  و مواد غذایی در روبه روی هم ندارند

د)  سالن مواد غذایی دو در دارد

 

2-      اگر سالن های لوازم خانگی  و مواد غذایی در روبه روی هم داشته باشند ، کدام یک از موارد زیر لزوما صحیح است ؟

الف ) سالن C  حاوی مواد غذایی است

ب ) سالن پوشاک دو در دارد 

ج ) سالن مواد غذایی دو در دارد

د ) سالن صنایع دستی ، در روبه روی سالن لوازم خانگی دارد

3-      اگر سالن D  مربوط به صنایع دستی باشد، کدام دو سالن درهای روبه روی یکدیگر دارند ؟

الف ) مواد غذایی و A    ب ) مواد غذایی و پوشاک     ج ) پوشاک و لوازم خانگی    د ) پوشاک و صنایع دستی

4-      در چند حالت مختلف ، سالن های D  و لوازم خانگی میتوانند یک در ، روبه روی یکدیگر داشته باشند ؟

الف ) 3    ب )     صفر     ج )   1      د ) 2

 

جواب را با نظر برام بفرستیدبی تقصیر

نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1231 نظرات() تاریخ : جمعه 15 آبان 1394 ساعت : 11:39

تست هوش اگه جواب دادید دانشمندیدپول در دهانآرام

طراح سوال : دکتر محمود حسابی
سه نفر برای خرید ساعتی به یک ساعت فروشی مراجعه میکنند

قیمت ساعت ۳۰ هزار تومان بوده و هر کدام نفری ۱۰ هزار تومن پرداخت میکنند تا آن ساعت را خریداری کنند

بعد از رفتن آنها ، صاحب مغازه به شاگردش میگوید قیمت ساعت ۲۵ هزار تومان بوده است

این ۵ هزار تومان را بگیر و به آنها برگردان

شاگرد ۲ هزار تومان را برای خود بر میدارد

و ۳ هزار تومان باقیمانده را به آنها برمیگرداند. (نفری ۱۰۰۰ تومان)

حال هر کدام از آنها نفری ۹ هزار تومان پرداخت کرده اند . که ۹ ضرب در ۳ برابر ۲۷ میشود

این مبلغ به علاوه آن ۲ هزار تومان که پیش شاگرد است میشود ۲۹هزار تومان ،

هزار تومان باقیمانده کجاست ؟خنده

اگه تونستی پیدا کنی تو بخش نظرات جواب بدهلبخندچشمکبی تقصیر

نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1455 نظرات() تاریخ : جمعه 15 آبان 1394 ساعت : 11:37

با سلام امروز براي شما چند تصوير خطاي ديد تهيه كردم حتما ببينيد عاليه

نظر فراموش نشه

 

نویسنده : دسته : متفرقه , فیلم ها و عکس های علمی . دیدنی و جالب , , بازدید : 2387 نظرات() تاریخ : شنبه 9 آبان 1394 ساعت : 17:33

نمونه هرم غذايي كار و فناوري سال  هفتم من در خانه

نویسنده : دسته : کلاس هفتم , متفرقه , فیلم ها و عکس های علمی . دیدنی و جالب , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1539 نظرات() تاریخ : شنبه 9 آبان 1394 ساعت : 17:31
۱- الید الواحده لا تصفّق (یك دست صدا ندارد)
 
 
۲- وهب الأمیر ما لا یملك (از كیسة خلیفه می‌بخشد)
 
 
 
۳- و للناس فیما یعشقون مذاهب (سلیقه‌ها یكنواخت نیست)
 
 
 
۴- هل یصلح العطّار ما أفسد الدّهر (آب رفته به جوی باز نیاید)
 
 
 
۵- من یمدح العروس إلّا أهلها (هیچ كس نمی‌گوید ماست من ترش است)
 
 
 
۶- من كثر كلامه كثر ملامه (پرگو خطاگوست)
 
 
 
۷- من قرع باباً و لجّ و لج (عاقبت جوینده یابنده است)
 
 
 
۸- من طلب العلی سهر اللیالی (گنج خواهی در طلب رنجی ببر)
 
 
 
۹- من طلب شیئاً وجدّ وجد (عاقبت جوینده یابنده بود)
 
 
 
۱۰- من طلب أخاً بلا عیب بقی بلا أخ. (گل بی‌خار خداست یا كجاست)
نویسنده : دسته : متفرقه , سوالات و مطالب سخت، علمی، هوشی و جالب , , بازدید : 1186 نظرات() تاریخ : شنبه 9 آبان 1394 ساعت : 17:28

صفحات سایت

تعداد صفحات : 12
  • پیشنهادی
  • پربازدید
  • جدید
  • نظرات
فلانی
فلانی درتاریخ 1397/9/9 گفته :
عالی بود هیچ جا نمیتونستم سوالات با پاسخ رایگان
پیدا کنم خیلی ممنون
سنگ مصنوعی
سنگ مصنوعی درتاریخ 1397/9/3 گفته :
سلام
وبلاگ خوبی دارید بهتون تبریک میگم به سایت ما هم سر بزنید خوشحال میشم ممنونم
حانیه حانیه
حانیه حانیه درتاریخ 1397/8/26 گفته :
عالی بود
بلبل
بلبل درتاریخ 1397/8/6 گفته :
عجیب بود
سایان سهرابی
سایان سهرابی درتاریخ 1396/9/15 گفته :
عالیییییییییییییییییییییی
sadegh
sadegh درتاریخ 1396/2/18 گفته :
سلام ممنون من کل کتابامو نوشتم میرم سر کلاس می خوابم
erfan.sh
erfan.sh درتاریخ 1395/12/25 گفته :

سلام
من نمی تونم فایل ها رو دانلود کنم ....
چرا ؟؟؟؟؟
پاسخ:مشکلی ندارد فایل ها درست است . شاید احتمل این است که سیستم شما ویروسی شده است. ولی  لینک ها مشکلی ندارد . من تست کردم و درست بود . امید وارم مشکلتون حل شود. لبخند

mika.fa.ad
mika.fa.ad درتاریخ 1395/11/16 گفته :
خیلی ممنون،عالی بود
زبیح
زبیح درتاریخ 1395/11/13 گفته :
سلام واقعا عالی بودن

اینارو از چه سایتی میگیرید
یزدان
یزدان درتاریخ 1395/10/17 گفته :
واقعا عالی بود فقط اگه می شد پاورپوینت دروس روهم قراربدین عالی تر می شد

نظر سنجی

درس مورد علاقه شما چیست؟

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دهکده 789 و آدرس dehkade789.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب



Top Blog
دهکده789

789

با يک کليک از ما حمايت کنيد